mandag 24. mai 2010

Pinsehelgen er over for denne gang.

I det siste har snekkerene satt opp de siste deleveggene både i 1. og 2. etg. Graverene har også vært der denne uken. De har satt opp noen steiner mot nabo Svein samt planert tomta og lagt på matjord store deler av hagen vår. Det gjenstår noe arbeid før de er ferdig foran, men vi har faktisk en plen nå(uten gress, men det kommer snart, for den er sådd alt!)

Vi har som vanlig brukt helgen til jobbing. Fredag ettermiddag fikk jeg Jannicke med meg på Malerbua for å hjelpe meg med tapeter. Vi fant tapet til badet i leiligheten, til Marens rom og til soverommet vårt. Vi kikket også på mange tapeter til stue , gang og trappoppgang, men må nok bruke litt tid på dette. På kjøkkenet vurderer jeg en fototapet. Det er utrolig mye og velge mellom, så det er vanskelig og bestemme seg.
Fredagskvelden fikk jeg sparkla og pussa litt, mens Håkon la elektrisk på kjøkkenet og i stua. Lørdag var Maren syk, så da holdt jeg meg hjemme. Håkon jobbet videre der han slapp kvelden før, og søndagen gikk i samme dur.
Mandag 2. pinsedag fikk vi masse hjelp av Bjørn. Han gikk over alle veggene i leiligheten og finpusset og sjekket den før han grunnet et lag. Håkon har boret ut en del spotter i dag, samt lagt elektrisk i vår del av 1. etg. Mamma har vært barnevakt for Maren i dag og lagd deilig middag til oss. Jeg har ryddet, pusset og sparklet i 2. etg. Ut på ettermiddagen kom Guro og Harry også(de har også vært hundepassere i hele helga samt dagene før/under visning) Guro ryddet nesten en full tilhenger med søppel. Harry hadde ødelagt ryggen på hytta i helga, men ville fortsatt prøve seg på litt sparkling. Tor kom også oppom for å legge litt rør for oss.
Stoooor takk til hjelperene våre i dag!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar